Fotolia_99790616_XS_680x220

Zyskowność zleceń w produkcji – podstawowe pytania

Zyskowność możemy potraktować jako parametr naszej efektywności. Do obliczeń (zyskowności) potrzebujemy zarówno planowania produkcji, jak i rzeczywistych danych. I tu pojawiają się pytania: skąd czerpać informacje o faktycznie zużytych materiałach, o ilości przepracowanych roboczogodzin? W jaki sposób zapewnić sobie dostęp do rzeczywistej i prawdziwej informacji na temat zleceń produkcyjnych?

Rejestracja zleceń produkcyjnych – bolesna konieczność?

Chcemy, aby informacje o zleceniach produkcyjnych były dostępne pod palcem i od ręki. By tak być mogło, ktoś powinien je wprowadzać. Stykamy się wówczas z bolesną kwestią – rejestrowania. Kto i jak powinien to robić, by jak najwięcej czasu pozostało na zajmowanie się produkcją, a nie karmienie systemów informatycznych danymi z produkcji.

Jak ułatwić wprowadzanie danych?

Do naszej decyzji pozostaje:

  • czy i kiedy kierownik rejestruje faktyczny czas wykonania zlecenia produkcyjnego?
  • czy pracownik wpisuje rozpoczęcie i zakończenie operacji?
  • czy do rejestracji danych korzystamy z czytników kodów kreskowych?

Od nas też zależy poziom szczegółowości zbieranych danych:

  • na poziomie firmy,
  • na poziomie zlecenia,
  • na poziomie operacji,
  • na poziomie rozpoczęcia i zakończenia czynności.

Rejestrowanie gwarantem dostępu do informacji

Globalnie, na poziomie firmy, znamy wynik finansowy, koszty i przychody. Czy jednak dysponujemy prawdziwą i rzetelną informacją na poziomie zlecenia produkcyjnego? Czy potrafimy określić jego zyskowność? Przyjazne rejestrowanie, czyli takie, które nie wymaga wiele czasu i jest realizowane na bieżąco zagwarantuje nam dostęp do informacji o zyskowności zleceń produkcyjnych.

3 komentarzy

  • Przemysłowa automatyka 2017-06-20 at 11:18

    Bardzo ciekawy artykuł 🙂 Pozdrawiam!

    • Jacek Wojtkowski 2017-06-20 at 12:35

      Dzięki. Pozdrawiam.

  • Karol 2017-11-10 at 09:57

    Bardzo interesujący artykuł. O połowie rzeczy nawet nie wiedziałem.

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie publikowany